공지사항 Notice
[종료] 2024학년도 겨울학기 기숙사 선발 공고 및 기숙사비 납부 안내
2024학년도 겨울학기 기숙사 합격자 발표 공고
[ 겨울학기 기간 : 2024.12.23 ~ 2024.01.24 (33일간) ]
1. 기숙사 신청자 선발 확인 및 기숙사비 납부 안내
가. 선발 공고 안내
1) 선발 공고 일시 : 2024. 12. 06(금) ※고지서 출력 2024.12.06(금) 09시부터 가능.
2) 선발 확인 바로가기
- 선발 확인 방법 : 학생정보시스템 → 학사관리→기숙사→기숙사비관리→ 기숙사납부확인서
2024-겨울학기 기숙사 합격 확인 및 고지서출력 바로가기
나. 동 배정 확인 : 고지서 출력 기간에 확인 가능하며, 호실 확인은 입실 시 개별 확인
※기숙사 운영 계획에 따라 동·호실 변경 있음.
2. 기숙사 입사생 기숙사비 납부 안내
가. 고지서 출력 기간 : 2024. 12. 06(금) 09:00시부터 ~ 13(금) 16:00 시까지
나. 기숙사비 납부 일정 : 2024. 12. 06(금) 09:00시부터 ~ 13(금) 16:00 시까지
※ 납부 기한 내 등록치 않을 시 포기로 간주하며 입사 불가 / 타 지원자 선발 / 추가 납부 기간 없음 / 합격 통보 유선연락 없음.
다. 고지서 출력 방법 : 선발 확인 바로가기 → 성명/학번 조회 후 출력
라. 납부 장소 : 하나은행
마. 납부 방법 :
학교 홈페이지 (공지사항) 고지서 출력 후 하나은행 전국 지점으로 직접 납부
학생별 가상계좌를 이용한 인터넷뱅킹·텔레뱅킹·무통장입금·CD/ATM기 등 납부
단, 분납은 불가능. (등록금과 별개 납부)
바. 기숙사 관리비 안내 (2024년 겨울학기 = 33일 기준 )
3. 기숙사 관리비 및 식비 안내
선택 |
기숙사명 |
인 실 |
성 별 |
1일 관리비 |
관리비 |
기숙사 |
국제 |
2인실 |
남, 여 |
5,000원 |
165,000원 |
선택 |
기숙사명 |
식수 선택 유형 |
식 비 |
기숙사 |
국제 |
1일 1식 = 4,000원(의무식) |
132,000원 |
2식 = 판매식 |
| ||
3식 = 판매식 |
|
※ 기숙사 내 방안에서 취사 불가능 (취사시설 미구비)
※ 1일 1식 의무식이며 2식 및 3식은 식권 구입 후 취식
※ 1일 1식 조·중·석식 중에서 선택한 식수 범위 내에서 자유롭게 선택 취식 가능
※ 미취식 시 환불 불가
※ 필요시 식권 자판기(4,000원)를 통해 구입할 수 있음
4. 기숙사비 환불규정
계절학기 |
환불규정 |
관리비 |
식 비 |
개강 1일전 입사포기 |
전액환불 |
잔여기간 전액 환불 | |
입사일수 1/3 경과 전 |
잔여기간의 60% | ||
입사일수 2/3 경과 전 |
잔여기간의 30% | ||
입사일수 2/3 경과 전후 |
환불불가 |
우송대학교
기숙사
Announcement of Dormitory Admission Results for Winter Semester 2024
[ Winter Semester Period: December 23, 2024 – January 24, 2025 (33 days) ]
1. Dormitory Application Results Confirmation and Payment Instructions for Dormitory Fees
A. Announcement of Selection Results
1) Selection Announcement Date: December 6, 2024 (Friday)
※ Invoice Printing Available: From 9:00 AM, December 6, 2024 (Friday).
2) Direct Link to Check Selection Results
- How to Check Selection Results :
Student Information System → Undergraduate → Residence → management of dormitory expenses → dormitory payment confirmation
Direct Link to Check Dormitory Admission Results and Print Invoice for Winter Semester 2024
B. Room Assignment Confirmation :
Room assignments can be checked during the invoice printing period, and specific room numbers will be confirmed individually upon check-in.
※ Room and building assignments are subject to change based on dormitory operation plans.
2. Dormitory Fee Payment Instructions for Dormitory Residents
a. Invoice Printing Period: From 9:00 AM, December 6, 2024 (Friday) to 4:00 PM, December 13, 2024 (Friday).
b. Dormitory Fee Payment Period: From 9:00 AM, December 6, 2024 (Friday) to 4:00 PM, December 13, 2024 (Friday).
※ If payment is not completed within the deadline, it will be considered a withdrawal, and dormitory admission will not be possible. The spot will be given to other applicants. There will be no additional payment period, and no admission confirmation calls will be made.
c. How to Print the Invoice : Check Selection → Enter Name/Student ID → Print Invoice
d. Payment Location: Hana Bank
e. Payment Method:
Print the invoice from the university website (Announcements) and make payment directly at any Hana Bank branch, Or use the individual virtual account assigned to each student.
Payment can be made via Internet Banking, Telebanking, Direct Deposit, or CD/ATM machines.
Installment payments are not allowed. (Payment is separate from tuition fees.)
f. Dormitory Management Fees (Winter Semester 2024 - 33 Days)
3. Dormitory Management Fees and Meal Costs Information
Selected Type |
Dormitory Name |
Number of People per Room |
Gender |
Daily Management Fee |
Maintenance Fee |
Dormitory |
International Dormitory |
2-Person Room |
Male, Female |
5,000 KRW |
165,000 KRW |
Selected Type |
Dormitory Name |
Meal Plan Options |
Meal Cost |
Dormitory |
International Dormitory |
1 Meal per Day = 4,000 KRW (Mandatory) |
132,000 KRW |
2 Meals per Day = Optional Purchase |
| ||
3 Meals per Day = Optional Purchase |
|
※ Cooking is not allowed inside dormitory rooms (no cooking facilities available).
※ 1 meal per day is mandatory, and for 2 or 3 meals, meal tickets must be purchased
beforehand.
※ For the mandatory 1 meal per day, you can freely choose and eat within the selected range of breakfast, lunch, or dinner.
※ No refunds will be provided for uneaten meals.
※ Meal tickets (4,000 KRW) can be purchased from the vending machine if needed.
4. Dormitory Fee Refund Policy
Seasonal Semester Check-Out |
Refund Policy |
Maintenance Fee |
Meal Cost |
Cancellation Before 1 Day of Semester Start |
Full Refund |
Full Refund for the Remaining Period | |
Before 1/3 of the dormitory stay period has passed |
60% of the Remaining Period | ||
Before 2/3 of the dormitory stay period has passed |
30% of the Remaining Period | ||
Before and after 2/3 of the dormitory stay period has passed |
No Refund |
Woosong University
Dormitory
2024学年度冬季学期宿舍合格者发表公告
[ 冬季学期期间 : 2024.12.23 ~ 2024.01.24 (33日) ]
1. 宿舍申请者选拔确认及宿舍费缴纳通知
가. 选拔公告说明
1) 选拔公告日期 : 2024. 12. 06(周五) ※ 宿舍费缴纳单打印 2024. 12. 06(周五) 09点开始.
2) 选拔确认快捷通道
- 选拔确认方法 : 학생정보시스템 → 학사관리→기숙사→기숙사비관리→ 기숙사납부확인서
2024-겨울학기 기숙사 합격 확인 및 고지서출력 바로가기
나. 宿舍分配确认 : 发放缴费单时可以确认,个别入宿时需要单独确认
※根据宿舍运营计划变更宿舍楼、房间.
2. 宿舍住宿费缴纳通知
가. 缴费单发放时间 : 2024. 12. 06(周五) 09:00点开始 ~ 13(周五) 16:00 点截止
나. 宿舍费缴纳日程 : 2024. 12. 06(周五) 09:00点开始 ~ 13(周五) 16:00 点截止
※缴纳期限内未登录时视为放弃,不能入宿/选拔其他人/无追加缴纳期限/合格通知不进行电话联系.
다. 缴费单发放方法 : 选拔确认方法 → 姓名 / 学号查询后打印
라. 缴费地点 : 韩亚银行
마. 缴费方法 :
获得宿舍缴费单后,直接去韩亚银行全国分行缴纳或使用学生的电子通账进行转账
可缴纳网上银行、电话银行、无折存款、CD/ATM机等。但是,不能分期缴纳。(学费和另外缴纳).
바. 宿舍管理费指南(2024年 冬季学期 = 33天 为准)
3. 宿舍管理费及食费指南
选择 |
宿舍名 |
几人间 |
性别 |
一日 管理费 |
管理费 |
宿舍 |
国际宿舍 |
二人间 |
男,女 |
5,000元 |
165,000元 |
选择 |
宿舍名 |
食费选择类型 |
食费 |
宿舍 |
国际宿舍 |
1日 1餐 = 4,000元(义务餐) |
132,000元 |
2餐 = 贩卖式 |
| ||
3餐 = 贩卖式 |
|
※ 不能在宿舍内房间里做饭(做饭设施不齐全)
※ 1日1餐是义务餐,2餐及3餐是购买餐券后就餐
※ 可在1日1餐的早、中、晚餐中自由选择就餐
※ 未就餐时不可退款
※ 必要时可通过餐券自动售货机(4000韩元)购买
4. 宿舍费退款规定
季节 学期退宿 |
退款规定 |
管理费 |
食费 |
开课1天前放弃入宿 |
全部退款 |
剩余时间全额退款 | |
入宿天数1/3之前 |
剩余期间的 60% | ||
入宿天数2/3之前 |
剩余期间的 30% | ||
入宿天数2/3后 |
不可退款 |
又松大学
宿舍